Skifysioterapeuternes 12 gode råd
Click og læs mere:
1 Test dine bindinger. "Selvtestmetoden" anbefales - hver dag!
2 Opvarmning er vigtig! - Ikke mindst de mange minusgrader taget i betragtning.  
3 Strækøvelser virker! Brug dem før og efter dagen på pisten.  
4 Spis kulhydratrige-måltider á la pasta, ris og brød.
Husk mellemmåltider (müslibar, cola, chokolade, frugt, kiks).
5 Medbring altid vand eller energidrik. Drik rigeligt - ca. 2 liter på pisten.  
6 Alkohol - lad være at drikke alkohol før eller under skiløb.  
7 Glem ikke at holde pauser på pisten, og husk så at få din skønhedssøvn!  
8 Massage er en effektiv genopbygning af dine muskler.
Prøv det - hvis muligheden er der !!!
 
9 Lyt til din krop - stop når du er træt.  
10 Anvend, om nødvendigt, en fod-regulerende sål i din skistøvle, som forbedrer din balance på pisten og forebygger belastningsskader.  
11 Vær opmærksom på kroppens signaler. Smerter og hævelse i muskler og led kan være tegn på overbelastning eller en skade.  
12 Husk! Det skal være sjovt at stå på ski .... og glem ikke hyggen!  

Tilbage